Siden starten har Stage6 udviklet tuningsdele til scootere, men vil ikke vige tilbage fra nye udfordringer.
Derfor er de at komme ind på markedet for gear-knallerter med deres nye Stage6 Cylinder Kit Big Racing 77cc til Derbi Euro 2.
Cylinderkittet indeholder:
77cc cylinder, aluminium, 50 mm boring, med 5 transfer porte og bro-udstødningsport
1-ring Vertex stempel, d. 50mm
høj kompression topstykke, monoblok, aluminium
pakningssæt (base og toppakninger).
Cylinderen er udviklet i tæt samarbejde med de MXS Racing eksperter; ved nyder godt af deres store erfaring med gearmaskiner og deres omfattende tekniske knowhow, var Stage6 i stand til at designe en helt igennem overbevisende ny tuning cylinder.
Cylinderen har en temmelig grundlæggende og diskret ydre, men vi ved alle, at det kan være vildledende. Vi taler ægte "Big Bore" her - cylinder layout er ikke baseret en modificeret 70cc model, der blev boret op 77cc, men er designet som en Big Bore lige fra starten, med matchende transfer-porte og en bro udstødning port stor nok til at understøtte den overskydende ydeevne.
BigRacing cylinderen har en imponerende nem installation, enestående ydeevne og høj pålidelighed.
- Installationen er meget let, det er ikke nødvendigt at udbore krumtapshuset og squishen er forud indstillet til en værdi optimeret for den pågældende motortype.
- Med hensyn til effekt, er Stage6 Racing bigbore enestående; Stage6 har målt 23 HK og 13 Nm på deres P4 prøvebænk, ved hjælp af en standard opsætning (24mm karburator, original tænding, racing udstødning etc.).
- Port tider er relativt lave, kølesystem volumen er ganske stort, og stemplet er en topkvalitet Vertex stempel. Alle disse faktorer bidrager til cylinderens høje pålidelighed og robusthed, forudsat at den er opsat justeret rigtigt.
Slagvolumen er 77cc (50mm stempel) og er derfor ikke lovlig på gaden.
Vi anbefaler en forstærket krumtap med standard slaglængde.
Det udvendige er det en kopi af den originale cylinder med en 49cc mærke..