Test af R-setup Hi-Flow luftfilter

Følgende test er lavet for at sammenligne R-setup Hi-Flow luftfilteret med "almindelige" tilsvarende skumluftfiltre på markedet, og for at finde ud af hvor meget indsugningstragten som følger med R-setup Hi-Flow filteret har at sige.

Testen er udført på en Piaggio Zip med følgende opsætning:
- Polini Evolution 70cc LC - portet og poleret
- Yasuni C21 udstødning
- Stage6 R/T krumtap
- Malossi Eprom innerrotor tænding
- Stage6 R/T membran
- Stage6 R/T studskit
- Stage6 R/T 26mm karburator
- Malossi Overrange kit
- Stage6 R/T Torque Control kobling
- Stage6 R/T koblingsklokke

Fremgangsmåden er enkel:
Der er først lavet en rullefeltstest af ovenstående opsætning + et "almindeligt" racing skumluftfilter. Derefter er luftfilteret udskiftet til R-setup Hi-Flow, uden at ændre på andre dele eller indstillinger, og herefter rullet igen.
Testen er udført på et MJP2100 rullefelt.

filter test

 

 

 

 

Den blå kurve på målingen er opsætningen + R-setup Hi-Flow luftfilter.
Den røde kurve på målingen er opsætningen + et "almindeligt" racing luftfilter uden indsugningstragt.

Som det ses på kurven er der en forskel på hele 0,91 hk mellem et "almindeligt" racing luftfilter og R-setup Hi-Flow luftfilteret.
Det der bl.a. gør forskellen er den indsugningstragt der følger med R-setup Hi-Flow luftfilteret - den forbedrer indsugningsflowet markant. 

Billeder af R-setup Hi-Flow luftfilteret: